Söderhamns kommun sköter drift, förvaltning och underhåll av gästhamnar och gästbryggor, stugor, vandarhem och farleder. Vi jobbar för ett rörligt friluftsliv i Söderhamns skärgård.
Vi ser till att fritidsfarleder och yrkesfarleder är märkta och fungerar. Det innebär både fasta och flytande utmärkningar såsom fyrar, ensmärken, prickar, lysbojar.
Vi sköter driften av Storjungfruns gästhamn och den kombinerade gästhamnen/citycampingen i Söderhamns stad. Dessa gästhamnar är till skillnad från gästbryggorna belagda med en avgift eftersom de har en högre standard och servicenivå. Mer information om detta finns i Gästhamnsguiden och Svenska gästhamnar eller Visit Söderhamn.
Vår målsättning är att samtliga flytbryggor skall vara på plats före maj månads utgång varje år och sedan finnas tillgängliga för båtgäster minst till september månads slut.
Under säsongen som gästbryggorna är öppna för allmänheten sköter vi även sophämtningen vid anläggningarna.
Kommunen äger stugor Enskär, Klacksörarna och Storjungfrun samt ett vandrarhem på Rönnskär. Detta innefattar ansvar drift, förvaltning och underhåll samt båttrafik för att kunna ta sig till stugor/vandarhem.
Vi har även en slipanläggning i Ljusne där större båtar kan dras upp för service och dylikt (max. vikt 60 ton).
Tack för din medverkan!Du har hjälpt oss att förbättra webbplatsen.
Någonting gick fel. Prova igen senare.
Kundtjänst
Kundtjänst svarar på samtal till 0270 - 750 00.
Vi tar emot besök på Faxholmsgatan 3.
Hos kundtjänst finns en dator som du kan använda för att göra korta ärenden: söka information, fylla i kommunens formulär, använda våra e-tjänster och lämna eller rösta på e-förslag.
Kontakt Söderhamns kommun
Kundtjänst och telefonväxel
Telefon: 0270-750 00
E-post: kundtjanst@soderhamn.se
Postadress:
Söderhamns kommun
826 80 Söderhamn